•  Fri frakt över 500 kr
  •  Snabba leveranser (1-3 dagar)
  •  365 dagars öppet köp
  •  Fysisk butik i Uppsala, öppet 365 dagar/år

Frågor och svar:

När skickas min order?

Vårt mål är att skicka alla ordrar så fort som möjligt. Vi skickar normalt ordrarna inom 1-3 dagar.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Titta i skräpposten, ett annat alternativ kan vara att mailadressen är felskriven, kontakta oss.

Var är min order?

När du beställt av oss får du automatiskt en orderbekräftelse inom någon minut. När vi sedan skriver ut din order får du ett nytt mail med kollinr på paketet.

När din order har packats får du ett mail med kollinummer. Då kan du söka ditt varubrev eller paket på Posten.

Jag har inte fått något sms?

Det vanligaste anledningen är att man har råkat skriva fel mobilnr. För att få uthämtningskollit gå in på postens hemsida och sök på paketkollinummret.
 

Vad kostar frakten?

0-500 kr 29-49 kr. Vid beställning över 500 kr fraktfritt med varubrev/paket. 150 kr företagspaket.

Kan jag ändra/ta bort min order?

Du kan inte ändra produkter/leveransadress/betalsätt i i din order.

Om du önskar makulera/ta bort din order skall det ske innan den har gått för långt i processen.

Öppet köp?

Vi har 365 dagars öppet köp på alla våra produkter.

Hur gör jag en retur?

När du handlar av oss har du alltid 365 dagars öppet köp! Om du vill använda dig av öppet köp så skickar du tillbaka produkten till oss. Viktigt är att produkten är oanvänd och i nyskick. Kunden står för returfrakten till oss vid nyttjande av öppet köp. Om du har vägarna förbi Uppsala kan du lämna din retur direkt i våran fysiska butik. Tänk på att Du som kund ansvarar för returfrakten till oss. Du kan enkelt köpa en retur av oss läs mer här: Returfrakt  Returen skickas till: Simbutiken Idrottsgatan 2 753 33 UPPSALA.
Du registrerar din retur här.

Jag vill reklamera en vara?

Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.
Tryck här för att få mera information

Har ni någon fysisk butik?

Vi har en butik i Fyrishovs foajé, Uppsala. Den är öppen alla dagar året om!
Våra ordinarie öppettider är:
Måndag-fredag 10-20 Lördag-söndag 10-17
Se hemsidan för avvikande öppettider

Vi har ett stort sortiment av produkter i butiken, dock inte alla. Om du är osäker maila oss innan för att säkerställa att vi har produkten i butiken.

Faktura frågor?

För fakturafrågor hänvisar vi dig till Svea. Du kan själv logga in på ditt sveakonto och se din faktura.Svea.com
Din faktura kommer att mailas till din fakturadress, betaltid 14 dagar. 
Du ansvarar själv för din faktura.
Om du valt faktura och skickar tillbaka din order eller några produkter, tänk på att betaltiden är 14 dagar. Om du betalar hela din faktura, sker en återbetalning när dina produkter kommit åter till simbutiken.se

Hur kan ni ha så bra priser?

Vi är en av Sveriges största och ledande butiker som säljer sim och badprodukter. Vi köper in stora kvantiteter och även stora restpartier. Vi säljer även produkter till simhallar och andra butiker, både fysiska och nätbutiker.

Vilka betalsätt har ni?

All vår betalning hanteras av Svea, de erbjuder:

- Kortbetalning Mastercard och Visa.
- Direktbetalning 
- Fakturabetalning 14 dagar
- Delbetalning

Vad har ni för fraktvillkor?

Vi skickar våra ordrar med post

Jag har fått fel produkt?

Börja med att kontrollera din orderbekräftelse med levererade varor om något skulle vara fel kontakta oss antingen via mail eller telefon så löser vi det.

En vara är slut, kommer den hem igen?

På hemsidan finns funktionen bevaka produkt, där kan du fylla i din e-postadress och få ett meddelande när produkten inkommer i lager igen. Eller så kan du maila oss.




 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen