Snabbfakta privatperson
- 365 dagars öppet köp
- Leveranstid 2-5 arbetsdagar
- Betala enkelt med svea
- Fri frakt "hämta i butik Uppsala"
- Fri frakt från 899 kr med Schenker
- Frakt från 29 kr
- Retur från 49 kr
- Makulering av ordern 25 kr
- Postombud liggtid 7 dagar
- Schenkerombud liggtid 14 dagar
- Outlöst paket 150 kr
Leverans privatperson:
Leverans ca. 1-4 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för fraktförsening. Vi har ingen möjlighet att påverka frakten då vi köper tjänsten av fraktbolag. Du har alltid rätt att häva köpet om du inte godkänner en eventuell förlängd leveranstid. Vi skickar endast en leverans. Är någon produkt restnoterad så väntar vi in alla produkter innan leverans.
När orden är packad får du automatiskt ett mail på din order med kollinr, detta mail kommer inom 1-3 dagar, Om du inte fått det kontrollera din skräppost.
Obs! Kontrollera alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten.
Om paketet skulle vara trasigt ansvarar du själv för att reklamation sker till Schenker/posten.
Detta skall göras inom 7 dagar från att du hämtade förändelsen.
Tillval: Prioriterad handläggning av order. Pris 49 kr. Du går nu före i kön och din order packas och hanteras skyndsamt. Detta tillval återbetals ej vid en eventuell retur./outlöst paket.
Paket privatperson:
När paketet packas skickas ett automatiskt mail ut med kollinr. Via kollinummret kan ni följa paketet på Schenkers/Postens hemsida. Paketet läses först in när det har kommit till Stockholm. Brukar vara vid 19-tiden på kvällen, samma dag som paketet hämtas från oss. När paketet har kommit till ombud skickas ett sms ut till mobilnummret som ni har angivit. Kunden skall vid uthämtandet av paketet kunna uppvisa giltig legitimation. Paketet skickas åter till oss efter 7 dagar om Posten är valt, 14 dagar om Schenker är valt. Sms avisering sker endast till svenskt mobilnr. Har paketet försvunnit så kontaktar ni oss och vi gör en reklamation på paketet. Har fraktbolaget inte hittat paketet, så skickar vi ut nya produkter efter 7 arbetsdagar från att vi tog emot reklamationen från kunden.
Om paketet inte nått kunden inom 1-4 dagar kontakta Simbutiken för att klargöra vart det är. Om paketet gått tillbaka till Simbutiken efter liggtiden hos ombudet kan Simbutiken inte hjälpa till.
Frakt privatperson:
29-49 kr. Vid beställning över 899 kr fraktfritt med Schenker
Fri frakt "hämtning i butik Fyrishov Uppsala"
Fri frakt "hämtning i butik Skäggesta Uppsala"
Betalning privatperson
Svea Checkout erbjuder nedanstående 6 alternativ
Faktura 14 dagars betaltid. Fakturan mailas till kunden. Du kan också logga in på svea för att se status. Alla frågor beträffande faktura kontakta svea direkt.
Faktura delbetalning.
Svea konto
Kort Mastercard och Visa
Direktbetalning
Swish
Öppet köp/retur privatperson:
Vill du nyttja din returrätt/öppet köp kan detta göras inom 365 dagar från att du mottagit ditt paket. Detta gäller även badkläder och REA varor. Varorna måste vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Badkläder kan provas med underkläder på och retuneras om alla etiketter sitter kvar.
Varan bör förpackas väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Lägg med följesedel/orderbekräftesle i returen, annars hanterar vi inte returen.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Om paketet hanteras på annat sätt än att det lämnas i på ombudet kommer det att utgå en extra avgift som debiteras kunden. Om du hanterat produkten i störe utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag, mellan 20-50% av produktens pris.
På hemsidan kan du köpa returfrakt.
1. Handla returen på simbutikens hemsida.
2. Vi kommer att maila ut etiketten till dig inom 1-2 arbetsdagar alt ladda upp QR koden i postnords app.
3. Skriv ut etiketten på din skrivare och tejpa den på försändelsen.
4. Packa ihop produkten och bifoga orderbekräftelsen, annars hanterar vi inte returen. Lämna in den till ditt ombud.
5. Om några dagar får vi din retur och när returen är godkänd, skickar vi ett mail till dig.
Vi hämtar inte ut några returer hos ombud, returerna skall skickas direkt till våran returadress.
Tänk på!
- Packa produkterna med tåligt emballage.
- Du ansvarar för att produkten inte skadas i leveransen.
- Du behöver kunna skriva ut på en skrivare.
- Bifoga orderbekräftensen i returen, annars hanterar vi inte returen.
Du kan lämna in din retur direkt i butiken på Fyrishov/Skäggesta kostnadsfritt.
All kontakt vid retur/ångerrätt sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Simbutiken.
Steg för steg Returer/Ångerrätt
1. Packa varan väl, du kan använda samma plastpåse/kartong som ordern kom i eller använda egen förpackning.
2. Bifoga orderbekrätfelsen/följsedel som följde med leveransen i paketet, annars hanterar vi inte returen. Kan laddas ner här.
3. Frankera försändelsen och lämna in hos ett ombud, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.
Returen skickas till:
Simbutiken
Skäggesta 201
75592 Uppsala
Vi hanterar returer varje dag, När vi mottagit din retur meddelar vi svea informationen. Detta innebär att varan kommit åter och att beloppet har krediterats. Du kan själv logga in på sveas hemsida för att se status på din faktura. Vi hämtar inte ut några returer på ombud.
Har du betalat med kort/direktbetalning/swish återsätts pengarna inom 15 bankdagar,
Har du valt faktura, dras beloppet på kreditfakturan av från ordinarie fakturan och du betalar endast mellanskillnaden på de produkter du behållit. Du får ingen ny faktura utan betalar endast för de produkter du behållit.
Har du valt förskottsbetalning, behöver vi dina bankuppgifter för att kunna återsätta pengarna.
Om du valt faktura från Svea är betaltiden 14 dagar, du ansvarar själv för din faktura.
Byte:
Då vi inte tillämpar byte lägger du själv en ny beställning på hemsidan.
Makulera beställning:
Makulering av beställning innebär en avgift på 25 kr oavsett fraktalternativ. Denna avgift täcker en del av Simbutikens avgifter.
Reklamation:
En konsument har enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (minst två månader) från att ett fel upptäckts. Kontakta oss före reklamation för en snabb hantering av ärendet. Uppge ditt namn, ordernummer samt vilken vara det gäller, bifoga film eller bilder på problemet. Vi står inte för returfrakten om du skickar tillbaka varan själv utan att ha kontaktas oss innan. Om varan inte bedöms som en reklamation står kunden för returfrakten och frakten åter till kunden. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
All kontakt vid reklamationsfrågor sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Simbutiken.
Tänk på att de flesta produkterna vi säljer vänder sig till privatpersoner. Vill du använda någon produkt i komersiellt syfte/arbetskläder ber vi dig kontakta oss för rådgivning.
Personuppgifter:
I samband med din beställning samlar vi in vissa personuppgift för att kunna hantera ordrar och ge bra service till våra kunder.
Vid beställning samlar vi in namn, adress, postnummer, ort, telefonnummer, Ip-adress, e-post adress och/ev. person nummer om man beställer mot faktura.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i vårat faktureringsprogram.
Personuppgifter lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista. Vi skickar inte ut nyhetsbrev mer en gång/månad där kan man enkelt kan avregistrera sig för nyhetsbrevet.
Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR (General Data Protection Regulation)krav både när det gäller säkerhet och uppfyller den registrerades rättigheter.
Våra leverantörer tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer. Kundens uppgifter samlas in i två olika register, nätbutiken och i vårat faktureringssystem.
Vi sparar personuppgifter så länge som det är nödvändigt och därefter raderas de.
Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:
Simbutiken
Skäggesta 201
75592 UPPSALA
------------------------
Snabbfakta företag:
- Leveranstid 2-5 arbetsdagar
- Frakt från 195 kr
- Leverans direkt till företag eller ombud
- Fakturan mailas från Fortnox
- Outlöst paket 150kr
- Minsta belopp 1000 kr
Leverans företagspaket:
Företagspaket kostar minst 195kr med Schenker. Skickas till företag och måste finnas någon på plats mellan kl. 8-16.
Är ingen på plats och tar emot paketet så debiteras kunden efteråt priset det som Schenker debiterar Simbutiken.se.
På vald produkt se du lagerstatus. Finns produkten i lager så kan den skickas omgående. I vissa fall kan lagret diffa om så är fallet kontaktar vi dig via mail. Viktigt är att du kontrollerar alla dina uppgifter i kassan så att allt är korrekt ifyllt. Vi måste kunna nå dig per telefon och mail om det skulle vara något med din leverans.
Kontrollera att rätt uppgifter är ifyllda. Vid felaktig adress eller om kunden inte hämtat ut sitt paket hos ombudet skickas paketet åter till Simbutiken efter att ha legat hos ombudet i 7 dagar och kunden debiteras då med 150:-. Det kan löna sig att hämta ut paketet och skicka det åter till oss istället för att låta det ligga kvar hos ombudet.
Företagspaket Schenker/Posten direktleverans:
Pris för denna fraktmetod är från 249 kr oavsett ordersumma. Ett enkelt och bekvämt sätt att få produkterna direkt till företaget på. Viktigt att det finns någon som kan ta emot paketet mellan klockan 8-16 vardagar. Är det inte någon som kan ta emot paketet blir det en extra avgift som debiters i efterhand. Extrakostnaden är vad Schenker/Posten debiterar Simbutiken.se för flera utkörningar.
Företagspaket Schenker / Posten ombud:
Pris för denna fraktmetod är från 195 kr oavsett ordersumma. Ett enkelt och bekvämt sätt att få produkterna till ombudet och du hämtar det när det passar dig. Tänk på att mottagaren har behörighet till företaget att hämta försändelsen. Sms-avisering sänds ut till kontaktperson på beställningen. Postens liggtid hos ombud 7 dagar, Schnkers liggtid hos ombud 14 dagar.
Outlöst paket: Outlöst paket debiteras 150 kr.
Vi debiterar en avgift på 150 SEK för försändelser som inte hämtas ut inom angiven tid. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, retur samt hantering.
Makulering av beställning:
Vi debiterar en avgift på 25 kr eller 2% av köpebeloppet.
Företag faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Fortnox. För att handla mot faktura måste du ange fakturaadress, leveransadress, organisationsnummer, GLN nummer samt referensnr. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av simbutiken.se överlåtna till Fortnox. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Fakturan mailas från Fortnox. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Om du som företag/skolor/kommuner/hotell behöver hjälp med att lägga in fakturan manuellt handlägger vi endast ordrar över 1000 kr.
Ny kund behöver fylla i länken nedan:
Öppet köp/retur kommuner/organisationer/föreningar:
Inget öppet köp eller retur företag/organisationer/föreningar.
Makulera beställning företag:
Makulering av beställning innebär en avgift på 25 kr oavsett fraktalternativ. Denna avgift täcker en del av Simbutikens avgifter.
Sortiment skiljer mellan fysisk butik och webbshop
Vid köp av våtdräkt
Om du som kund orsakar revor/hål eller skador på våtdräkten omfattas den inte av öppet köp eller returrätt. Använd medföljande handskar när du provar våtdräkten.
Här kan du läsa mer om distans- och hemförsäljningslagen som vi tilllämpar: Obs! Kolla alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Villkoren gäller för svenska beställningar.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen