Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.
Några saker som du bör tänka på innan du kontaktar oss:
Jag har läst bruksanvisningen som följde med varan och hanterat varan enligt bruksanvisningen.
Oftast när vi får förfrågningar om det är en reklamation beror det på att man inte läst bruksanvisningen eller läst instruktionerna på våran hemsida. Det medför ofta att man har hanterat produkten felaktigt och därför har den gått sönder. Det är en yttre påverkan och inget fabrikationsfel, således ingen reklamation.
Om du fortfarande tycker att produkten är en reklamation:
Maila oss:
För att vi skall kunna hantera en reklamation behöver vi dessa uppgifter:
1. Reklamationen kan endast göras av beställaren
2. Order nummer har sex stycken siffror.
3. För och efternamn
3. Telefonnummer
4. Bilder på skadan och några bilder som även visar produkten skick. (skarpa bilder)
Vid uppblåsbara produkter en film där man sänker ner produkten i vattnet så att man ser vart hålet sitter.
5. Beskriv problemet med varan och även hur det uppkom.
6. När alla dessa punkter är ifyllda kommer vi att hantera ditt ärende, maila till butiken@simbutiken.se
Vi försöker hantera din reklamation så fort vi kan, men det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan besked besked.
Alla dessa uppgifter måste vara ifyllda för att vi skall hantera ditt ärende.
-------------------------------------------------------------
Är du inte nöjd med Simbutikens handläggning av ärendet, kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Produkten har blivit tillagd i varukorgen