Köpvillkor:

LEVERANS:

Leverans 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för fraktförsening. Vi har ingen möjlighet att påverka frakten då vi köper tjänsen av fraktbolag. Du har alltid rätt att häva köpet om du inte godkänner en eventuell förlängd leveranstid. Vi skickar endast en leverans. Är någon produkt restnoterad så väntar vi in alla produkter innan leverans. 
När orden är packad får du automatiskt ett mail på din order, där din faktura/kvitto bifogas.
Obs! Kolla alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten.
Om paketet skulle vara trasigt ansvarar du själv för att reklamtion sker till posten. Fota den trasiga försändelsen och reklamera bilden till posten på deras hemsida posten.se.
Detta skall göras inom 7 dagar från att du hämtade förändelsen.

Frakt:

29 kr över 500 kr fraktfritt med varubrev/Privpak. 95 kr företagspaket med Posten. Skickas till företag och måste finnas någon på plats mellan kl. 8-16.

På vald produkt se du lagerstatus. Finns produkten i lager så kan den skickas omgående. I vissa fall kan lagret diffa om så är fallet så kontaktar vi dig. Viktigt är att du kontrollerar alla dina uppgifter i kassan så att allt är korrekt ifyllt. Vi måste kunna nå dig per telefon och mail om det skulle vara något med din leverans. 

Om leveransen sker med varubrev eller Privpak måste ett svenskt mobil nummer och personens namn som ska hämta ut paketet finnas angivet på leveransadressen. Står det ett företagsnamn riskerar man att inte få ut paketet.

Kontrollera att rätt uppgifter är ifyllda. Vid felaktig adress eller om kunden inte hämtat ut sitt paket hos ombudet skickas paketet åter till Simbutiken efter att ha legat hos ombudet i 14 dagar  och kunden debiteras då med 150:- som skickas i en separat faktura. Det kan löna sig att hämta ut paketet och skicka det åter till oss istället för att låta det ligga kvar hos ombudet.

Varubrev

När paketet packas skickas ett automatiskt mail ut med kollinr. Varubrevet delas ut av brevbäraren i postlådan. Är det skrymmande kommer det till närmsta postombudet. Sms avisering sker endast till svenskt mobilnr. Brevet finns hos ombudet i 14 dagar sedan skickas det åter till oss. Om varubrevet har kommit bort så kontakta oss så att vi kan felsöka ditt brev. När ni kontaktar oss så gör vi en reklamation till Posten. Har Posten inte hittat brevet så skickar vi ut nya produkter efter 7 arbetsdagar från att vi tog emot reklamationen från kunden.

Privpak (privatpaket Schenker)

När paketet packas skickas ett automatiskt mail ut med kollinr. Via kollinummret kan ni söka paketet på Privpak. Paketet läses först in när det har kommit till Stockholm. Brukar vara vid 19-tiden på kvällen, samma dag som paketet hämtas från oss. När paketet har kommit till ert närmsta Schenker ombud där ni har skrivit adress och postnr kommer ett sms att skickas ut till mobilnummret som ni har angiviget. Kunden skall vid uthämtandet av paketet kunna uppvisa giltig legitimation. Paketet skickas åter till oss efter 14 dagar. Sms avisering sker endast till svenskt mobilnr. Har paketet försvunnit så kontaktar ni oss och vi gör en reklamation till Schenker på paketet. Har Schnker inte hittat paketet, så skickar vi ut nya produkter efter 7 arbetsdagar från att vi tog emot reklamationen från kunden.

Företagspaket Posten:

Pris för denna fraktmetod är 95 kr oavsett ordersumma. Ett enkelt och bekvämt sätt att få produkterna på. Vi skickar varorna till företaget. Viktigt är det att det finns någon som kan ta emot paketet mellan klockan 8-16 vardagar. Är det inte någon som kan ta emot paketet blir det en extra avgift på 150 kr.Outlöst paket: Outlöst paket debiteras 150 kr. 

Hämta i våran fysiska butik på Fyrishov, Uppsala.

Pris för denna fraktmetod är 0 kr. När du beställt på hemsidan får du automatiskt en orderbekräftelse. Lagret packar din vara och vi skickar ett separat mail när den går att hämta i butiken.

Betalning:

Vi har fyra stycken betalningsmetoder.

 Kortbetalning -  Direktbetalning – Fakturabetalning- Förskottsbetalning

Korbetalning:

Kortbetalningen har vi Dibs växel allt sker krypterat.Betalning kan göras med Visa och Mastercard.För att betala slå in ditt kortnummer, giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort även 3D Secure-kod.

Direktbetalning:

Swedbank – Nordea - SEB - Handelsbanken När du kommer till kassa och valt kan du välja att logga in på din bank och betala med din bankdosa.

Fakturabetalning:

När man väljer faktura måste man fylla i sitt personnummer, en kreditupplysning sker automatiskt och man får efter ca 14 dagar ett brev att en kreditupplysning är gjord.Denna kreditupplysning sker helt automatiskt och personalen på simbutiken.se ser inte dessa uppgifter. För att handla mot faktura godkänns inte betalningsanmärkningar.
När orden är packad får du automatiskt ett mail på din order, där din faktura/kvitto bifogas.

Du har 30 dagar på dig att betala fakturan från att vi skriver ut din order.Maxbelopp för fakturan är 1500 kr inklusive moms. Du skall vara folkbokförd på samma adress som du anger vid beställningen. Påminnelse avgift är 50 kr. Den skickas ut 5 dagar efter sista betal datum. Betalas inte fakturapåminnelsen så skickas det till Inkasso. När tiden går ut så lämnas ärendet över till Kronofogden. Vid några oklarheter kontakta oss snarast angående fakturan så att inget missförstånd uppstår. Pris för att välja fakturabetalning är 19 kr.

All kontakt vid fakturafrågor sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Simbutiken.

Förskottsbetalning:

Du kan sätta in pengarna direkt via vårat bankgiro 5319-0815 och sedan maila till oss namn, adressuppgifter, e-post, svenskt mobilnr samt vilka produkter du har betalat för. Observera att detta alternativ har en längre hanteringstid. Orderns skickas först då pengarna syns på vårt bankgiro.

 

Retur/Ångerrätt

Vill du nyttja din returrätt kan detta göras inom 90 dagar från att du mottagit ditt paket. Detta gäller även badkläder och REA varor. Varorna måste vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Badkläder kan provas med underkläder på och retuneras om alla etiketter sitter kvar.
Varan bör förpackas väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

All kontakt vid retur/ångerrätt sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Simbutiken.

Steg för steg Returer/Ångerrätt

1. Packa varan väl, du kan använda samma plastpåse/kartong som ordern kom i eller använda egen förpackning.

2. Bifoga följesedel eller kvitto, (följesedel & kvitto får du även på mail efter lagd order)

3. Frankera försändelsen och lämna in hos ett ombud, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.
Returen skickas till: 
simbutiken
Idrottsgatan 2
75333 Uppsala

Vi hanterar returer varje dag, När vi mottagit din retur kommer du få ett mail med en kreditfaktura, Detta innebär att varan kommit åter och att beloppet har krediterats.

Har du betalat med kort/direktbetalning återsätts pengarna inom 15 bankdagar, 
Har du valt faktura, dras beloppet på kreditfakturan av från ordinarie fakturan och du betalar endast mellanskillnaden på de produkter du behållit
Har du valt förskottsbetalning, behöver vi dina bankuppgifter för att kunna återsätta pengarna.

Byte

Då vi inte tillämpar byte lägger du själv en ny beställning på hemsidan.

REKLAMATION:

En konsument  har enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (minst två månader) från att ett fel upptäckts. Kontakta oss före reklamation för en snabb hantering av ärendet. Uppge ditt namn och ordernummer samt vilken vara det gäller. Vi skickar ut en retursedel till dig. Vi står inte för returfrakten om du skickar tillbaka varan själv. Om varan inte bedöms som en rekamation står kunden för returfrakten och frakten åter till kunden. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Retur sänds till:

Simbutiken
Idrottsgatan 2
753 33 UPPSALA

All kontakt vid rekamationsfrågor sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Simbutiken.

Reklamationsformulär

Vid köp av våtdräkt

Om du som kund orsakar revor/hål eller skador på våtdräkten omfattas den inte av öppet köp eller returrätt. Använd medföljande handskar när du provar våtdräkten.


Här kan du läsa mer om distans- och hemförsäljningslagen som vi tilllämpar: Obs! Kolla alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.

Villkoren gäller för svenska beställningar.