Frågor och svar:

När skickas min order?

Vårt mål är att skicka alla ordrar så fort som möjligt. Vi skickar normalt ordrarna inom 1-3 dagar.

Var är min order?

När din order har packats får du ett mail med kollinummer. Då kan du söka ditt varubrev på Posten eller paket på Schenker.

Hur gör jag en retur?

När du handlar av oss har du alltid 90 dagars öppet köp! Om du vill använda dig av öppet köp så skickar du tillbaka produkten till oss. Viktigt är att produkten är oanvänd och i nyskick. Kunden står för returfrakten till oss vid nyttjande av öppet köp. Tänk på att Du som kund ansvarar för returfrakten till oss. Du kan enkelt köpa en retur av oss läs mer här: Returfrakt  Returen skickas till: Simbutiken Idrottsgatan 2 753 33 UPPSALA mail: lagret@simbutiken.se.

Har ni någon fysisk butik?

Vi har en butik i Fyrishovs foajé. Den är öppen alla dagar året om!
Måndag-fredag 10-20 Lördag-söndag 10-17
Julafton, Nyårsafton och Midsommarafton 10-13
Övriga röda dagar 10-16
Vi har ett stort sortiment av produkter i butiken. Men många produkter finns bara på nätet. 

Kan jag ändra/ta bort min order?

Självklart kan ni göra det, men är orden på plock eller har blivit utskriven så kan man inte ändra något. Då får man skicka tillbaka produkten när man får den.

Faktura frågor?

När man beställer via faktura så görs det en kreditprövning via Creditsafe. För att man ska kunna handla på faktura får man inte ha några betalningsanmärkningar. Vi ser ingen information om kundens kreditstatus. Ca. 14 dagar efter köp via faktura får man hem omfrågekopia från Creditsafe. Betalningstiden på faktura är normalt 30 dagar och vi sköter faktureringen själva. När vi skriver ut din order så skickas faktura automatiskt till uppgiven mailadress och faktuan läggs även i försändelsen. När fakturan har förfallit skickas en påminnelse faktura ut per brev, påminnelse avgiften är 50 kr.

Hur kan ni ha så bra priser?

Vi är en av Sveriges största och ledande butiker som säljer sim och badprodukter. Vi köper in stora kvantiteter och även stora restpartier. Vi säljer även produkter till simhallar och andra butiker, både fysiska och nätbutiker.

Vilka betalsätt har ni?

- Kortbetalning Mastercard och Visa.
- Direktbetalning med dosa mot bank
Seb, Nordea, Handelsbanken och Swedbank.
- Fakturabetalning 30 dagar (kreditupplysning.
- Förskottsbetalning 

Vad har ni för fraktvillkor?

Vi skickar våra ordrar med:

Posten (varubrev) A-post

Normalt delas varubrevet ut vardagen efter utskrift i hela landet. Om varubrevet är för stort och inte får plats eller går ner i brevlådans hål skickar posten ut en avi och varubrevet får hämtas på närmaste postombud.

Schenker (Privatpaket)

Normalt delas privatpaketet ut nästkommande vardag söder om Hudiksvall. Gotland och norr om Hudiksvall har ett extra dygns leveranstid.
Viktigit! Legitimation krävs när paketet ska hämtas ut av beställaren på ordern.